tisdag 17 maj 2011

Cykelglad fegis

Dagens minus: Jag var till tandläkaren idag för att få ett hål lagat. På köpet fick jag insikten om att jag är en liten mes och det är ingen trevlig insikt. Bedövning nästa gång, tack!

Dagens plus: Jag har träningsvärk i hela kroppen efter ett (urtråkigt och smått hysteriskt) pass bodytrim igår kväll, men föreslog ändå en kort cykeltur med familjen efter kvällsmat. Eftersom mina benmuskler har darrat och gråtit krokodiltårar när jag så mycket som sneglat på en trappa idag hade jag tänkt mig att glida runt en liten stund och titta på den härliga majgrönskan. Jaja, javisst, sade min man och trampade iväg. Det blev 13 km, som i sig visserligen inte är någon imponerande sträcka - men trots all träningsvärk skulle jag gärna ha trampat vidare länge till om inte Arvid hade börjat nicka till i cykelkärran. Det här bådar gott!

Inga kommentarer: