tisdag 13 juli 2010

Blixt och dunder!

Det mullrar, dundrar och blixtrar och jag har en oroande känsla av att jag egentligen borde släcka datorn innan den blir svart helt ofrivilligt. Men nu är ju alla mina män fullt upptagna med kvällens bad och jag vill inte missa en chans att sitta ifred här och blogga och lyssna på Miss Li på Spotify. Om datorn exploderar får jag ångra mig då.

För jag måste ju dela med mig av min nyvunna klokskap. Från och med nu ska detta vara mitt motto på (semester)resor:

Ha inga förväntningar, bara förhoppningar!

Gårdagen, resans sista dag, var en bonusdag - och vilken bra sådan! Egentligen hade vi planerat in ett besök på Mumindalen i Nådendal på väg hem från båten, men redan för några dagar insåg vi att det inte skulle vara någon idé att planera in ännu mer roligheter, för Arvids upplevelsekonto började vara fullt för denna resa. Men att köra hem på dagen i gårdagens väder skulle ha varit tortyr, så vi bestämde oss för att stanna i Åbo under dagen och köra hem på kvällen istället. Bästa beslutet, ingen tvekan! Vi hade alltså inga förväntningar på dagen, eftersom den var en bonusdag. Däremot hade jag vissa förhoppningar om att simma på Samppalinna, träffa en god vän, gå lite i affärer, njuta lite av Åbo... och allt det blev så, utan något alls av den press som förväntningar skapar. Skön avslutning på en rolig semesterresa. Jag är nöjd!

Inga kommentarer: