lördag 30 augusti 2008

Raketer, marshaller och grillkorv...

...eller te och tv i soffan. Jag hade helt glömt bort att det är veneziansk idag! Undrar om de har haft marknad i Kortesjärvi idag? Förr var det tradition att cykla dit, varje år... men det börjar bli ganska länge sen jag var på kårttisjärvmaarkna. Så till din fråga i kommentaren, anonym-hanna, vi ska nog inte göra något speciellt ikväll. :) Dessutom har jag gått och blivit förkyld, så det passar riktigt bra att bara slappa ikväll. Slappa så mycket Arvid tillåter. Och just nu tillåter han inte att jag sitter här, tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå marknaden gick av stapeln i år också, jag och A fick se bl a stövelkastning, dragspelsmusik och en hundutställning. Jag tycker den har tagit sig med åren. Väl värt ett nostalgibesök!