fredag 15 augusti 2008

Konsten att ta det lugnt




Jag hoppas på att de här bilderna får mig att komma ihåg hur det är att ha semester sen om det råkar behövas en sån påminnelse nångång. Annars är vi urusla på att ta det lugnt när vi reser (måste ju passa på att se allt när man en gång är här får ju inte missa någonting...) Men i Vuoggatjålme kan jag slappna av. Jag har varit där många, många gånger och jag vet att jag kommer att återvända många, många gånger, så det spelar liksom ingen större roll om jag inte gör allt man kan göra. Kan alltid ta det en annan gång.

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Åh vilka härliga bilder! "Stillhet" och "frid" är ord som kommer till mig. Underbart! :-)

Mia sa...

Vad roligt att just de orden kommer till dig - det är just stillhet och frid som känns så starkt när man är där. Samtidigt som det inte är snäll och tam stillhet utan mer... storslagen stillhet. Om du förstår hur jag menar. :D