lördag 17 maj 2008

Omställningar

Jag som alltid sett min bokhylla som den viktigaste inredningsdetaljen i mitt hem - det som gjort mitt hem till mitt. En välfylld bokhylla gör ett hem hemtrevligt, personligt och dessutom är det åtminstone enligt mig snyggt trots att det kanske inte är prydligt eller klassiskt estetiskt. Nu är det dags. Nu är jag småbarnsförälder och nu fungerar inte sådan lyx som fyllda bokhyllor längre... Lite tragiskt tyckte jag det var att det inte ens funkade att pussla in böckerna så att ryggarna skulle synas - men å andra sidan är det här bra mycket behagligare - vi slipper att hålla en liten kaosskapande bokförstörarmaskin under ständig uppsikt och Arvid tycker väldigt mycket om "sin egen" hylla. Igår stod han och plockade med saker på den så att det stod härliga till...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, sånt e livet. Jag tyckte ändå det såg charmigt ut med en lek hylla!:) Tack för senast annars!:)

Mamma Linda sa...

Ja, och före "nej, du får inte röra böckerna" börjar gå hem hinner du flytta böckerna ännu en hylla uppåt. ;-) Alternativt skaffat bokhylla med dörrar (rätt effektivt faktiskt, men ej heller det 100%:igt). Men en lekhylla är en bra idé! Och att han gillar böcker är ju absolut ett gott tecken. :-D Tack för bibelversen idag förresten! Passade perfekt. :-)

Mia sa...

Jo, jag fasar - när det är dags att tömma nästa hyllnivå får vi nog helt enkelt göra oss av med/magasinera en hel del böcker... :)