måndag 8 juni 2020

Sommarlov!


Det blev sommarlov och bloggen tog visst också paus. Hej igen! Min plan var att inte ta sommarlov direkt, utan fortsätta med planering inför hösten - lika bra att passa på nu liksom, när min hjärna tydligen ändå trodde att vi hade skolstart i mitten av maj... Det gick ju sådär! Sommarvädret kom med full kraft och plötsligt var det inte alls svårt att varva ner och släppa alla tankar på skolan... Förutom några småsaker har det inte alls blivit mycket gjort den första juniveckan, men idag kollade jag väderleksrapporten och insåg att jag inte kan vänta på dåligt väder, så jag gav mig själv en resolut spark i baken och körde till Nykarleby för att fylla i blanketter, städa i klassrummet och rensa bland gamla papper. Nu tror jag att allt som behöver göras på plats är gjort - check! Resten kan jag göra här vid datorn när jag, ehm, får lust. Först ska jag bara läsa min deckare, gå på sommarjumppa, skjutsa till fotbollsträningar och fixa lite i trädgården... 

Det konstiga, trots att jag ännu har en försvarlig lista med jobbrelaterade grejer jag har tänkt bocka av, är att jag är mer avslappnad än någonsin. Vi har skämtat om att sommarens stora resa går till Vasa för att hälsa på syrran Amanda, och det gjorde vi redan i onsdags, så nu... nu är det bara att pyssla på i sommarfart resten av sommaren! Planer har vi, men förutom fotbollsträningarna och några enstaka programpunkter senare i sommar, inga datum och inga tider. En så ledig sommar hade jag aldrig planerat av mig själv och visst kan jag tycka det är lite ledsamt med inställda resor, minimerade läger och sommarbesök som i bästa fall blir höst- eller vinterbesök. Men ändå - jag har en känsla av att det här blir en ovanligt avslappnad och njutbar sommar! 


Inga kommentarer: