måndag 29 juni 2020

Aktivt ledig eller ledigt ledig?


När man äntligen kommit så långt att man snörat på sig skorna för att gå ut på dagens skogspromenad... och möts av sommarens första regn! Då får man sätta sig på trappan en stund och begrunda det innan man går ut i blötan. Hej regnväder, välkommen! (Okej, det är kanske inte bokstavligen sommarens första, men jag tror helt allvarligt inte det är långt ifrån... Vädret har varit osannolikt vackert i juni, men det börjar också märka att det varit osannolikt torrt.)

Det är så roligt, för efter den här våren och försommaren har jag visst skapat ett beroende - av skogsstigarna häromkring! När det nån gång går några dagar utan skog känner jag hur det börjar dra ut till stigarna. Jag är inte i skogen varje dag, men mer än varannan i alla fall. Just nu alltid med  ett sommarprat i öronen! Springer gör jag bara korta bitar här och där, om jag kommer till ett ovanligt lockande ställe eller om det kommer en upptempolåt som puffar upp min fart lite. Vem vet, en vacker dag kanske jag kommer till den punkten att jag frivilligt springer långt och länge också - men tills dess föredrar jag alla gånger en snabb och svettig promenad! (För det stör inte mitt lyssnande lika mycket... hehe. Jag vet. Kommer nog aldrig att bli en genuin träningsfantast.)

Den här veckan ser jag så mycket fram emot, för vi har planerat... ingenting! Sommaren hittills har varit skön, rolig och härlig på många sätt, men förvånansvärt aktiv. Även om alla stora planer är inställda har det fyllts på duktigt med små planer, så till den grad att jag nästan längtat tillbaka till coronabubblan i våras... Men förutom någon enstaka fotbollsskjuts är det just det som är planen ända fram till helgen nu - en hemmabubbla utan tider, planer och plikter! Hurra!


Inga kommentarer: