måndag 25 maj 2020

These are a few of my favourite things


Hur är läget nu då? Tackar som frågar, det är riktigt bra! Det har varit intensivt sedan skolan slog upp sina dörrar igen, men nu är alla betyg satta och vi glider i nerförsbacke mot skolavslutningen. Men samtidigt som jag vet i teorin att jag kan ta det lugnt nu är min hjärna alldeles för snurrig för att kunna ta in det. Jag brukar ofta känna mig låg i brytningen mellan skolår och sommarlov när mina ramar och min riktning försvinner och jag tror inte direkt det blir lättare att landa den här gången... Det får ta sin tid helt enkelt! 

Jag anar redan nu att det här blir ett rätt spretigt inlägg, för här sitter jag med en tilltagande huvudvärk (eftersom jag aldrig förstår att dricka tillräckligt med vatten) men har tydligen bestämt mig för att det ska skrivas ändå. Plockar helt enkelt bra saker som fastnat i min telefon de senaste dagarna. Tänkte mig ett riktigt feelgood-inlägg - varsågod!


1. I helgen smet jag ut med tidning och frukostbricka för årets första utomhusfrukost. Fler lär det bli!


2. Den här snubben som växer ca tre centimeter mellan varje gång jag tittar på honom. Efter arbetsdagen i lördags (för jo, vi nöjer oss inte med att öppna skolan igen, vi kör dessutom skoldag på lördag terminens sista helg... heh) gick vi två ut på prommis tillsammans och det var en sån höjdare. Vi skulle bara gå en sväng till Ekopunkten men det blev en riktigt långpromenad med långa stopp för lek på både förskolans och skolans gård. Han var så glad och så pratig att jag inte kunde annat än bli detsamma. Det är alltid så roligt att hänga med bara ett av barnen, det ska nog bli ett av mina mål den här sommaren - mera tumistid med dem alla tre!


3. Moffa som med pillemarisk blick plockar fram ett fotoalbum och visar hur han klippt in sig själv på en bild med mommo från innan de träffades. På bilden fanns från början en "skriftskolfriar" som moffa tyckte gott kunde klippas bort, så han högg in på en bild där han själv hade fotograferats med sin kusin... Vem behöver Photoshop? Vi har inte glömt coronaavstånden, men i söndags ringde jag och föreslog att vi skulle ta med oss en sockerkaka och komma på "ettmeddaskaffi" i solen. Min moster hade också fått samma idé och det slutade med att det blev ett riktigt släktkalas på moffas veranda. Jättemysigt - och än en gång, tack och lov för årstiden! 


4. Den här utsikten mellan min bil och min arbetsplats. Lovin' it. Parkerar nästan aldrig på min egen parkeringsplats invid skolan, utan ställer hellre bilen på andra sidan Kraftverksbron för att få en treminuterspromenad... ibland kan det vara så klart och stilla som på den här bilden! 


5. Visst lovade jag ett spretigt inlägg? Bara för det så avslutar jag med en bild som en gång för alla bevisar att inte ens katter alltid lyckas bli snygga på bild. Har skrattat så tårarna runnit åt Too-ticki på den här bilden... Jag som skulle passa på när hon låg i solen och såg sådär kattsnygg ut, ni vet, med det upphöjda lugnet som bara katter kan få till. Ända tills kameran kom fram. Haha! 

1 kommentar:

Marias Memoarer sa...

Roligt med feelgood-inlägg. Katter kan verkligen knasa till det rejält :D Jag har inte tagit någon utefrukost än, men på sistone har det blivit en del kvällste på balkongen kring solnedgången, hur mysigt som helst!