tisdag 14 april 2020

Intervjuer

Ni kanske också har stött på de här intervjufrågorna som synts på Facebook på sistone? Tanken är alltså att man ska intervjua barn man har i sin närhet. Sagt och gjort, Edvin och Josef fick ställa upp!



Jag intervjuade: Josef

1. Om du fick köpa vad du ville, vad skulle du köpa då?
- Tårta

2. Vad säger alltid mamma till dig?
- Jag kommer inte ihåg.

3. Vad ska du jobba med när du blir stor?
- Busschaufför

4. Var kommer bebisar ifrån?
- Jag vet inte

5. Hur gammal är man då man är vuxen?
- Ganska gammal, typ... hur många år är du? Ja, 39.

6. Om du var en superhjälte, vilken kraft skulle du ha då?
- Typ att man kommer nära andra, typ att man är osynlig.

7. Vad vill du helst äta?
- Pasta pesto

8. Varför ska man vara snäll mot varandra?
- Man ska vara det. För att annars är man dum.

9. Vad är du rädd för?
- Jag är rädd för vargar.

10. Vad är viktigt?
- Att göra ordning och reda.

11. Är det nåt du vill fråga mig?
- Jag vet inte...


Jag intervjuade: Edvin 

1. Om du fick köpa vad du ville, vad skulle du köpa då?
- Ett jättedyrt stort hus med swimming pool och två våningar.

 2. Vad säger alltid mamma till dig?
- Att jag ska sluta bråka.

 3. Vad ska du jobba med när du blir stor?
- Lärare

 4. Var kommer bebisar ifrån?
- Gud

 5. Hur gammal är man då man är vuxen?
- 18 år

 6. Om du var en superhjälte, vilken kraft skulle du ha då?
- Att kunna flyga

 7. Vad vill du helst äta?
- Tortillas. Eller vänta nu, fick det vara efterrätter också? I så fall godis!

 8. Varför ska man vara snäll mot varandra?
- För att inte folk ska bli ledsna.

 9. Vad är du rädd för?
- Fästingar

 10. Vad är viktigt?
- Att vara snäll mot varandra

 11. Är det nåt du vill fråga mig?
- Vad är ditt favoritgodis?

2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Såna här intervjuer är roliga att läsa, kul att se hur barn i olika åldrar tänker :)

Mia sa...

Ja, jätteroligt! Jag tycker speciellt att det var intressant med svaren på frågan om vad mamma alltid säger... hehe. Säger kanske något om våra vardagar i dessa tider av social distancing! :D