fredag 3 april 2020

Fredag vecka 14


Fredag och fredagsselfie! För exakt så här peppad och uppåt känner man sig (...inte!) efter ännu en vecka av distansundervisning och sorgliga nyheter från världen. Men jag kände mig betydligt mer uppåt efter att ha smitit ut på en kvällspromenad före godnattsagan. Det är ju inte klokt att kunna gå ut i dagsljus när klockan är nästan halv åtta! "Inte klokt" på ett bra sätt. 


"Inte klokt" på ett bra sätt är det också att jag har upptäckt ännu en ny stig alldeles runt knuten - just när jag började tro att jag hade åtminstone lite koll på det stora nystanet av stigar i skogen här bakom så insåg jag att det finns en stig på andra sidan vägen också... En vältrampad fin i vacker skog - en perfekt runda för en timme ungefär. Wow! Fast nu ska jag väl medge att det inte är jag som "upptäckt" den, utan Matias som serverat mig den... annars hade jag nog aldrig tagit in på den, utan bara trott att stigen på sin höjd gick till grannens garage, för det ser precis ut som om den skulle gå in på deras gård i början... 


"Inte klokt" för tredje gången var solnedgången jag gick hem i. Knallig och fantastisk. Så inleder vi den här helgen. 



Inga kommentarer: