lördag 23 februari 2019

Tre saker i veckan

Sportlov! Vi har sportlov! 

Så nu passar det väl alldeles utmärkt att kopiera Sandra Beijers "i veckan"-lista? Sportlovet har börjat alldeles utmärkt med årets första skidtur (med start precis runt knuten) och en rejäl uppfräschning av vår hall - vi har köpt en stor begagnad byrå som fick ersätta den stackars ynkliga Malm-byrån som varit så överfull att lådorna inte kunnat stängas ordentligt sen i julas. Dessutom satte vi upp en spegel som stått mot en vägg och väntat länge, länge. Ja, dagen har också innehållit ett praktgräl med ett av mina barn, men det är upprett nu. Ska försöka att inte upprepa det, åtminstone inte inom den närmaste framtiden. 


Tre saker jag ska göra i veckan:
Somna på kvällarna utan att ställa väckarklockan. Idka vintersport. Köra till Sverige.

Tre saker jag ska jobba med i veckan:
Visserligen har jag sportlov, men ja, jag måste jobba en del. Ska försöka få det gjort så snart som möjligt och vara ledig sedan.
Ett: Läsa/lyssna på inlämningsuppgifter.
Två: Sätta periodvitsord.
Tre: Planera - om inte hela perioden, så åtminstone den första veckan.

Tre saker jag ska äta i veckan:
Filmjölk, polarkakor och svensk leverpastej.

Tre saker jag längtar till i veckan:
Sverige, sovmorgnar och tid att bara vara.

Tre saker jag inte ser framemot i veckan:
Oron för att någon ska bli sjuk så att vi får skippa alla planer. De utlovade plusgraderna (även i Norrfjärden, what's up med det??). Konflikterna som verkar oundvikliga när alla är lediga en vecka.

Tre saker jag ska undvika i veckan:
Baciller, stress och korta nätter.

Tre saker jag ska blogga om i veckan:
Om jag bloggar, gissar jag att det blir...
Ett: Mera Irland 
Två: Något hurtigt om utomhusrelaterade aktiviteter
Tre: Hälsning från Norrfjärden.

Inga kommentarer: