söndag 10 februari 2019

Förra söndagen


Det har redan gått en vecka, men kan inte låta bli att lägga upp lite bilder från förra söndagen. Den som var här i trakten minns kanske ett massivt snöoväder... perfekt väder för ett utomhuskalas! Eller..? Bonuskusin Casper fyllde elva år och de hade planerat ett friluftskalas vid villan i Öja - men när det blev bestämt var det kanske mer tanken på en solig och klar vårvinterdag som hägrade... när kalaset närmade sig blev det snöoväder, men det gick också an. Faktiskt! Vi klädde på oss rejält och inne i de två stugorna var det varmt och mysigt. 


Grillkorv, fastlagsbullar och snöskoter på isen, what's not to like? När vi efter några timmar började prata om att köra hem igen var barnen inte alls med på noterna - och när vår äldsta innekatt bestämt sig för att han vill vara mer ute på isen i snöstorm och snålblåst, då gör vi några x-hopp och låter honom hållas! På tal om fastlagsbullar blev jag förresten lite bestört häromdagen när jag bläddrade i almanackan och trodde att fastlagstisdagen hade varit i tisdags. Fattade inte hur jag hade kunnat undgå att lägga märke till det. Grunnade på det tills jag insåg att jag hade fram mars månad, inte februari...


Det bästa med kalaset var nog att vi faktiskt var ute i stort sett hela eftermiddagen, men utan kalas hade vi helt säkert kurat ihop oss inomhus och missat hela ovädret. Och gissa om det var skönt att komma hem, dra på sig torra myskläder och sätta sig framför brasan efteråt..?


Inga kommentarer: