söndag 6 januari 2019

Dags att avrunda!

För en stund sedan fick jag ett jobbrelaterat sms, så nu är kanske julledigheten officiellt slut? Jag har knappt jobbat alls trots stora planer på att organisera inför vårterminen. Jag har packat upp mycket lite. Bredvid skrivbordet står fortfarande ett par sopsäckar fulla med handdukar, ytterkläder och sommarskor som råkade hamna i det här hörnet när vi flyttade in. Samma ordning gäller i köksskåp och klädbyråar - allt står där det råkade hamna vid flytten. Konstigt nog har ingenting gjorts åt det heller under jullovet...

Det är okej. Istället har jag vilat, läst, diskat, ätit gott och träffat familj, släkt och vänner. Mina delmål (jobba undan, packa upp, organisera saker) var ändå sekundära, mitt viktigaste mål var att hinna i kapp mig själv. Det verkar ha fungerat, för nu känns det helt okej att dra igång en ny termin imorgon!


Inga kommentarer: