torsdag 16 mars 2017

Rubrik: Övrigt

Annat jag tänker på just nu:

- Jag råkade anmäla mig till slalomresan till Vuokatti på skolans friluftsdag imorgon. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men just nu är jag lite nervös. Minns jag rätt så har jag åkt slalom en gång sedan jag fick barn för tio år sedan. Den gången var för fem år sedan. Skulle kännas lite jobbigt om jag var den som får hjärnskakning och har bussen att vänta... eller trillar ur sittliften, rammar livrädda småbarn och bryter av hyrskidorna. Äh, om jag jag mesar ur går det ju alltid att sätta sig på ett café eller gå runt i skogsbrynet och spana efter misstänkta rökare istället.

- Jag råkade kläcka en groda i ett klassrum idag. (Inget elakt, bara lite ofrivilligt buskis.) Klassen  tyckte det var jätteroligt och jag suckade. Och jag kan slå vad om att åtminstone någon/några i klassen inte kommer att komma ihåg något annat jag sa under deras högstadietid utom kanske det där. Det är väl så det funkar? Man skulle ju gärna välja ut vad folk minns av en. Jag minns till exempel att en av mina första lärare rättade mig om uttalet av "gem" och jag tror inte nödvändigtvis att hon hade rätt. (Borde kolla upp det, för jag blir fortfarande osäker ibland.) Och det minns jag, bland alla de genomtänkta och kloka saker som hon helt säkert sade!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och nu blir vi alla nyfikna på VAD du sa i klassen! Säger man A, måste man säga B! :) /Katariina

Mia sa...

Haha, jag tror vi ska begrava det i glömskans träsk! Du får fråga IRL! :D

Sara sa...

Äsch, vill också veta ;) hehe. Men hur säger du GEM, blev jag också nyfiken på?

Eva sa...

Sällar mig till de nyfiknas skara jag också ;)
Konsulterade SAOL gällande uttalet av gem dessutom...

Mia sa...

Vilken nyfikenhet jag skapat! :D
Jag säger gem med hårt g-ljud i början, men enligt min lärare borde det ha varit "jem". Jag har faktiskt också konsulterat SAOL nu efter att jag skrev inlägget och sett att jag har rätt...