onsdag 8 mars 2017

Dagen efter


På förhand såg vi fram emot vår resa till Spanien, men alltför mycket vågade vi inte tro på den. Man vet ju aldrig när man reser med tre barn, särskilt så här på vårvintern och i vabbtider. Men det blev så bra och vi är så ända in i ryggmärgen nöjda.


Visst, vissa var lite småkrassliga och vissa dagar var lite kyligare, men i princip allt var över förväntan. Lägenheten - superfin! Landskapet - svindlande! Småstaden Villajoyosa - färgglad och mysig! Utflykterna vi gjorde - minnesvärda allihopa! Vädret nästan alla dagar - sommar i våra ögon! Det enda som var under förväntan var ocharmiga Benidorm, men nu har jag åtminstone sett staden, så jag räknar det som allmänbildning. Det är lätt att ha överseende med när precis allt annat var över förväntan.


Nåja, ska vi klaga på något är det kanske de strejkande franska flygledarna som gjorde att vårt flyg hem blev fyra (!) timmar försenat och vi landade i Helsingfors runt midnatt istället för runt åtta. Midnatt är väl okej, men vi hade långt kvar hem och klockan hann bli halv åtta på morgonen innan vi körde in på vår uppfart. En halvtimme senare måste jag köra iväg till jobbet... Jag hann i alla fall slänga i mig lite stekta ägg och byta kläder, men det kändes som en av mina märkligare arbetsmorgnar. Det allra konstigaste var att jag kände mig pigg och skärpt och hade några ovanligt bra lektioner idag. Hur det gick till har jag ingen aning om... (Bör dock tillägga att Matias körde hela vägen så jag fick sova i bilen. Nattens hjälte!)


Och som alltid efter en resa kommer bloggen gissningsvis att förvandlas till mitt privata fotoalbum inom kort. Bereden eder!

2 kommentarer:

Sara sa...

Ser (och låter) superhärligt. Ser fram emot mera bilder :)

Mia sa...

Det var verkligen en härlig semester!
Och jag ser fram emot att lägga upp mera bilder. :)