fredag 31 maj 2013

Plask

Vi provade på stranden i Östanpå, dit vi aldrig förr varit. Betyg: med beröm godkänt!

Jag brukar verkligen inte stressas av att folk berättar på facebook om roliga saker de gör - skojigt för dem bara! Men under de senaste veckornas underbara majsommar måste jag erkänna att jag helst hade blundat för åtminstone en del av alla oändliga uppdateringar om strandhäng, hängmattor och sommarnjut. För själv har jag mest bara suttit inne och jobbat. Slösat sommar. Tuggat papper. Hela tiden har jag haft en känsla av att det säkert blir kallt så fort jag varvar ner, bara för att jag varit så otacksam. Vi får väl hoppas att det inte är så världen fungerar...

Men idag har 3/4 börjat på med sitt sommarlov, och 1/4 ställer sig för skolavslutning imorgon - det måste firas, och det gjordes bäst med sommarens första dopp. Härligt! Men tydligen är vi badnybörjare än i år, för vi hade glömt väskan med alla handdukar och extrakläder hemma i tamburen... Hemfärden blev blöt, men vad gör nu det. Låt oss dra lite fakta: 31 maj, 28 plusgrader ännu sju på kvällen. Varmt och behagligt i vattnet och nästan lite för varmt om man står rakt i solen. Det här får gärna fortsätta i juni, juli, augusti! Och varför inte september. Oktober? Alltid!


Sedan firade vi lite till genom att köra hem vis Sunds och köpa en jätteblomma.  

2 kommentarer: