lördag 13 oktober 2012

Om ditt och datt och ingenting alls


Förra lördagens tes var att lördag är mycket skönare efter en ledig fredag. Härmed anser jag den bevisad, för åtminstone är jag betydligt långsammare så här lördagen efter en 8-17.20-arbetsdag. Åtminstone långsam med att plocka fram allt halvfärdigt undervisningmaterial jag borde se på inför början av veckan. Det finns ju så mycket annat roligt att pyssla med. Och städa, det existerar inte denna helg. Däremot var jag faktiskt på Power hour på idrottsgården i förmiddags, så nu känner jag att jag gjort mitt vad gäller hurtighet för idag; nu tänker jag bo i ullsockor och joggingbyxor resten av dagen. Och nu. Nu ska jag dra fram dagens jobbportion och påminna mig om att det här är saker jag faktiskt trivs väldigt, väldigt bra med. Och som tyvärr har ett slut som närmar sig alltför snabbt.

PS. Jag gillar att ha Carcassonne-syrran i närheten igen. Speciellt när hon dessutom tar med sig chokoglass till fredagsmyset! DS.

Om bilden: Det känns som om det regnat i flera månader, men bevisligen var det vackert åtminstone en eftermiddag i september! Ska försöka komma ihåg det.

1 kommentar:

Emma sa...

Jag har ibland sådana dagar att jag går hela dagen i mina favorit varma ullstrumpor och i byxor