lördag 7 juli 2012

Premiär x 2


Hurra! Tacka vet jag gott sällskap som drar med en ut när man själv inte kommer sig för. Hittills i sommar har jag 1) nästan inte cyklat alls förutom korta ärenden och 2) inte så mycket som doppat tårna i något utomhusvatten. Idag blev det premiär för båda!

Malin föreslog en cykeltur idag, och jag tackade lite tveksamt ja, med reservation för att jag knappast kommer att orka cykla varken snabbt eller långt. Men ett ja blev det, och vi bestämde oss för att styra mot Larsmo, där jag egentligen aldrig har cyklat - lite konstigt när man tänker på det, eftersom det är både vackert och nära. Jag var trött efter en ovanligt vaken natt med Edvin och ganska skeptisk ännu när vi trampade iväg, men det tog sig. Det tog sig något alldeles fantastiskt! Vi hade tänkt ut en rutt på 20-30 km, med reservation för ändringar, men det blev en runda hit och en runda dit, och till sist landade vi på 51 km - med årets första dopp (för min del) vid Fagernäs. Jag är väldigt nöjd! Och efter att jag kom hem, åt och drack har jag gått omkring med en fånigt behaglig känsla i kroppen. Det här var bra.

(Det var så pass skönt att simma att jag faktiskt hade tänkt mig ett kvällsdopp - utan cykeltur - med familjen ikväll, men när det kom till kritan visade det sig att alla var alldeles tillräckligt trötta utan några utflykter... nu är det bara att hoppas att det utlovade dåliga vädret ångrar sig så vi kan ta det där kvällsdoppet en annan dag istället!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag simmade första gången igår, andra gången idag. Det gäller att passa på! Cyklandet däremot - 51 km? Jag cyklade 5 igår (med barn på pakethållaren i och för sig) och är alldels sjuk i baken idag..
/Anna-Karin

Mia sa...

Jag tackar det utmärkta sällskapet och min kära cykel för att det blev 51 km; ensam eller på min gamla cykel skulle det inte ha blivit nåt av det! Och med barn på skulle det definitivt inte ha blivit... ;)

Vi ska hoppas att simsommaren fortsätter nu när den äntligen kommit igång!

Anonym sa...

Vad bra att det blev så bra! Och vi behöver nog alla nån som drar lite i en ibland.