lördag 28 juli 2012

Dagens frågetecken

Vem har stulit mina regnkläder?
Kommer Edvins förkylning av avta snart?
Varför torkar tvätten aldrig så långsamt som dagen före en resa?
Varför drabbades jag av akut städiver när jag egentligen skulle ha packat i förmiddags?
Varför har jag inte köpt ett par rejäla utebyxor istället för de där täta svettbyxorna jag felköpte förra året?

Och dessutom, skulle det inte bli regn idag? Sådär att man tycker det bara är skönt att gå inne och fixa?

Frågor, frågor, såna frågor man funderar på strax före en fjällresa. Och jag som skulle vara ute i god tid den här gången... Men jag ångrar mig inte alls, för de timmar jag satt vid köksbordet och pratade med en god vän jag träffar alltför sällan var definitivt värda det. Dessutom blev jag så inspirerad av hennes road trip i Europa att jag omedelbart började drömma om alper, slott och centraleuropeiska städer. Det gör mig inte mindre entusiastisk för vår norrländska version, utan snarare mer!

(Jaja. Man ska väl inte skriva offentligt om att man ska bort, det är väl så. Men vi har faktiskt katt- och husvakter rännande här mest hela tiden. Och en folkilsken monsterkatt som äter inbrottstjuvar och bara spottar ut benen genom mungipan efteråt. Sådeså.)


1 kommentar:

Anonym sa...

Ha så kul!!!