söndag 22 juli 2012

Att ta sig ur soffan


Jag överraskade mig själv igår med att kravla mig ur soffan, nobba Downton Abbey och åka en sväng in till stan. Timingen var perfekt, för just den timme eller så jag var i stan var det eldshow och spelning med Thoby Loth i skolparken. Det passade mig fint eftersom jag varit nyfikna på dem i ett par år. Sagorock, liksom. Sånt går väl inte att motstå? Jag får nästan lust att gräva fram tvärflöjten och blåsa dammet av den...

Annars träffade jag inte speciellt mycket folk, och inte kände jag mig speciellt social heller. Folkvimlet gjorde mig mest stirrig, eftersom det hela tiden kändes som om jag missade någon jag borde hälsa på eller stanna och prata med. Kanske borde jag ha satt på mig glasögonen ändå.

Men musiken, eldshowen och den obligatoriska vårrullen väger tyngre än min asociala attityd. Summa: Jag är nöjd!

Inga kommentarer: