fredag 12 augusti 2011

Låsta fötter

Det var med skräckblandad förtjusning jag lånade ett par cykelskor idag. Jag skulle följa med MalinJohanna en bit mot Nykarlebyhållet och eftersom vi tidigare talat om att jag var nyfiken på cykelskor och konstaterat att vi har samma skostorlek kunde jag inte riktigt låta bli att låna hennes. Även om jag gärna skulle ha ångrat mig när det var dags för fötterna att lämna marken.

Men frånsett ett "sh-t!" som ekade mellan radhusen när Arvid sprang framför cykeln och jag måste stanna snabbt (och förstås glömde att ta lös nån fot först - jag hade faktiskt bara cyklat med låsta fötter i ca tio meter då) gick det bra. Lite nervöst, men när jag väl kommit igång var det jätteroligt och Mallo fick tillbaka sina skor först efter 10 km när det var dags att trampa skilda vägar. Jag tror jag vet vad som står på min önskelista för födelsedagen - synd bara att det inte är den bästa cykelsäsongen från oktober och framåt...

Den observanta läsaren noterar säkert att jag inte har cykelskor på mig på bilden. Och inte är det några Sundbyåkrar bakom mig heller. Jag återkommer till den dagen!

Inga kommentarer: