torsdag 11 augusti 2011

Festival

Man kan väl säga att jag kände mig lite förvirrad när jag damp ner på årets Humlefestival. Vi hade startat i Norrfjärden (nära Piteå) så tidigt vi kunde på morgonen och kört i så full fart det går med vårt gäng tills vi kom hem ca sextiden. Det tog mig 40 minuter att byta om och packa om, och så skjutsades jag till Humle av svärfar. (- Festival verkar det vara här? Ey, vänta, är jag en av de ansvariga? Jaja, det verkar ju vara fint iordningställt...)

Humlefestivalen såg lite annorlunda ut än vanligt i år - det stora tältet var borta och istället fanns en utomhusscen. Fullträff! Det gav en mysig torgkänsla, och alla blev mycket mer involverade i vad som hände på scenen. Och det här säger jag trots att det regnade största delen av lördagen. På fredagen var det uppehåll på kvällen, men vädret (och andra evenemang) gjorde tyvärr att besökarsiffrorna var ganska dystra. Ändå känns det som om det var en lyckad festival. Det mesta fungerade och folk verkade glada. Utom kanske på lördagseftermiddagen då alla verkade ha blötts upp av regnet och försvunnit ett tag... Tacksamt nog kröp de fram ur sina hyddor igen mot kvällen.

Jag är nöjd. Och konstaterar än en gång att det är något väldigt tillfredsställande med att arrangera evenemang och se hur pusselbitarna faller på plats. Speciellt om resultatet blir bra. Och - naturligtvis - om så många som möjligt kommer. Men ändå, kvalitet framom kvantitet! Huvudsaken är att de som kommer får ut något av det.




Inga kommentarer: