torsdag 28 oktober 2010

The O.C.

Haha, jag föll på min egen fyndighet. Jag tänkte precis skriva något nedlåtande om hur serien The O.C. inte berikat världen med så mycket mer än bra soundtrack - men så googlade jag lite och snubblade över en samling snabba repliker, glossiga bilder och populärkulturella referenser. Och - nu vill jag se hela serien igen. Ouch! Jag som redan hade glömt bort att den fanns.

Det jag egentligen skulle skriva var alltså att jag lyssnat en del på soundtrack från serien de senaste dagarna (Spotify, ständigt detta Spotify). Och jag gillar, gillar, gillar. Och nu är jag alltså tvungen att säga det mycket ödmjukt utan dumma kommentarer om själva serien.

4 kommentarer:

Ika sa...

Jag är grymt förtjust i musiken i Grey's Anatomy. Så pass att jag i början av andra säsongen började kolla låtlistorna på wikipedia efter varje avsnitt, och sedan leta upp de låtar som fanns på spotify och lägga in dem i en Grey's-spellista. (Borde kanske göra den publik...) Har upptäckt massor av bra musik den vägen. och ja, köpte boxen med de tre första soundtracken också när cdon hade rea...

Mia sa...

Det är en annan serie med bra musik! Fantastiska Spotify, jag har lyssnat en del på Grey-soundtracken också. :) Ja, gör dina listor publika, låter ju spännande!

Ika sa...

Listan är publik, och jag plockade dessutom in de låtar som fattades från början av säsong två. I och med att jag såg sista avsnittet i tredje säsongen igår innehåller listan alltså alla de låtar från andra och tredje säsongen som går att hitta på spotify. Har planer på att plocka in första säsongens låtar också... Lyssna här: http://open.spotify.com/user/cassiopeia81/playlist/1gEebkEi2RiDdIucif5p5Y

Cilla sa...

Jag följde the o.c då den gick på finlands 3:an och var så "fast" och gillade introlåten, california, så mycket att jag köpte phantom planets skiva enbart för den låten :P