onsdag 6 oktober 2010

Takt och ton

- Det är något konstigt med dina steg, tror jag.
- Men jag är helt i takt med musiken!
- Det kan du inte vara, för jag är i takt med musiken. Och vi är inte i takt med varandra!
- Men då är det kanske något konstigt med dina steg?

På något sätt är den mycket typisk för oss, den här konversationen från måndagens nybörjardanskurs... Vi vill ju så gärna ha rätt, båda två. Men för det mesta är det rena rama parterapin att gå på danskursen. Vi lär oss dansa, men framför allt lär vi oss dansa tillsammans - och även om Edvin brukar få följa med är det roligt med lite vuxentid på (nästan) tu man hand! Vi har missat ett par gånger, men hittills har vi lärt oss bugg, samba, humppa och foxtrot. Och min man som alltid sagt att han inte kan dansa - han hade fel! Han hade bara aldrig provat...

I måndags foxtrottade vi förresten till Vikingarna på tyska. Och inte nog med det - det slog mig att vi har den cd:n i vår hylla! Den som tycker det låter som ett fascinerande faktum får komma och se den med egna ögon.

2 kommentarer:

My sa...

Åh va kul med danskurs tillsammans!! :) Det funderade vi på för några år sedan, men det blev aldrig av... Kanske dags att satsa på det igen.

Maria sa...

Ojj va rolit att ni ha börja dans!! kan lova er att int ni kombe ti ånger e! Lycka till :)