söndag 3 oktober 2010

30

Idag klängde jag i ett klätternät. Jag säger bara: Scary när man är 30! Förr var det inte det minsta skrämmande ens att - hemska tanke - gunga upp och ner i knävecken. Nu är jag bergsäker på att jag bryter nacken om jag slinter och trillar ner. En och en halv meter. Och knappast har jag väl blivit så ålderssvag att jag verkligen skulle bryta lårbenshalsen om jag föll, men i mitt huvud är jag övertygad om att det här är farligt. Så feg man blir när man blir vuxen!

Men kanske det här var min 30-årskris? Skönt det, så behöver jag inte köpa nån Harley.

Och jo, jag hade en jättebra födelsedag igår! Släktkalas, cheesecakes en masse, fina presenter (jag hade glömt att man får sådana fast man är vuxen!) och som avslutning god mat på Pedrina's i Kokkola. Perfekt! Och eftersom 30-årskrisen hittills begränsat sig till lite impulsivt nätklättrande får jag vara nöjd med det också.

2 kommentarer:

Netta sa...

Anar jag en viss motvilja mot en HD? Jag skulle gärna ta en liten (sen) 30-årskris om det är anledning nog att köpa en mc... :-)

Mia sa...

Haha, jag förstår visserligen tjusningen, men kan lugnt säga att jag aldrig kommer att köpa en sån! Eller ens frestas av tanken... :) Men om du får 31-årskris och köper en kanske jag vill komma med på en tur. :D