onsdag 22 september 2010

Finaste killarna


Den här veckan provar jag på något nytt. Matias är i Stockholm och lever loppan (dvs går på lödkurs), så jag är ensam morsa i 6 dagar. Det går bra! Har planerat in (nästan för mycket) program, så vi hinner inte ha tråkigt i alla fall. Och som ni ser på bilden råkar det vara de finaste små pojkarna i världen jag får hänga med. Men ändå blir man ju lite trött ibland. Som när det tog nästan två timmar att äta lunch. Eller när Edvin för n:te gången samma natt ska upp och kolla läget. Eller när man får känna sig som en kringresande cirkus så fort man ska förflytta sig. Vilket är precis vad jag egentligen borde göra nu - så fort det känns överkomligt att klä på och förflytta oss allihopa ut i bilen ska vi korttidsemigrera till Purmo en natt. Men nu ska det ske. Nu tar jag sats. Klara, färdiga, kör!

(All respekt till alla föräldrar som är ensamma på heltid - jag beundrar er väldigt mycket!)

Inga kommentarer: