söndag 5 september 2010

Salem gör mig glad

Den här sommaren har jag fått vara med om ovanligt många härliga musikupplevelser - eller har jag av någon anledning varit ovanligt mottaglig? En av dem var Salem al Fakirs konsert på After Eight under Jakobs dagar. Hans klantcharm och yra hår passar perfekt ihop med hans gladmusik. Keep on Walking är förstås en favorit, men faktum är att det mesta han spelade gör mig glad. Det kunde ha varit en perfekt spelning på After Eights mysiga innergård - om jag hade varit en halvmeter längre. Vi stod i mitten och jag såg Salem och hans band bara om jag stod på tå och sträckte ut varenda kota i min ryggrad - vilket inte var så lätt eftersom jag hade Edvin i bärsjal på magen... Nåja, jag hörde ju onekligen att han spelade en liten bit bort, men lite trist att vara på konsert och se ungefär lika bra som bakom staketet. Musiken gjorde mig i alla fall inte besviken!

Inga kommentarer: