söndag 12 september 2010

Kalla mig "Frun i huset"


Vem räknar nu husmorspoäng? Men om någon gör det, kan jag berätta att jag har håvat in idag. Äppelmos! Första gången, och det var ju inte så svårt som jag inbillade mig. Och jag är precis lika stolt som häromveckan, när jag hade åstadkommit köttfärslimpa med gräddsås från scratch. (Extra stolt eftersom jag och såser inte har någon imponerande historia ihop; fråga mina syskon hur drastiskt man kan misslyckas med pulversås...)

Det som gjorde det lite extra roligt är att jag passerade äpplen på min svärmors mammas Electrolux-hushållsassistent som har ungefär 50 år på nacken. Vilken fin maskin! Den är tung som bly, fungerar som smort och kommer säkert fortfarande att gå som tåget om 50 år till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja int ere lätt att veta om he ska vara deciliter elr liter vatten i en påsasås... HAHA! :D men kul du lyckast nu! Grattis! :D

Anonym sa...

ja int ere lätt att veta om he ska vara deciliter elr liter vatten i en påsasås... HAHA! :D men kul du lyckast nu! Grattis! :D