lördag 29 maj 2010

Energi!

När jag var höggravid och mest vaggade fram fantiserade jag om hur roligt det skulle bli att vara lite mindre gravid och kunna träna igen. Samtidigt hade jag en liten misstanke om att det kanske var rent självbedrägeri - lätt att säga att man vill träna när det verkligen inte går... Men nu har jag till min glädje konstaterat att träningslusten inte bara var inbillning. Nu när jag börjar vara mig själv igen (allt är relativt...) är jag 100 % laddad att träna! Testade batuka i onsdags och zumba idag, och på måndag ska jag vara med i Nice Run... Visserligen ska jag gå och inte springa - har joggat max 10 meter totalt efter graviditeten... Men det blir kul att se vad det är för spektakel. Spektakel är bra.

I matchen batuka vs. zumba blev det ganska jämnt. Zumba var bra, men batuka ännu bättre. Zumba var svettigare, men batuka hade lite svårare stegserier. Och trots det (detta kommer från henne som brukar bli arg av stegserier) var batuka faktiskt snäppet roligare. Kommer att testa båda flera gånger!

Inga kommentarer: