måndag 1 februari 2010

Plask

Jag tog faktiskt tipsen på allvar! I fredags blev det äntligen av att gå till simhallen - och eftersom Matias var ledig tog jag med mig båda mina män dessutom. Simhallspremiär både för Arvid och Mia-med-inbyggd-badboll, alltså! Och jag kan inte säga annat än att det blev succé för alla inblandade. Visserligen är jag fortfarande klumpig och långsam i vattnet - men det är jag i normala fall också... Den enda skillnaden är att magen faktiskt påverkade balansen i vattnet också, för den hade liksom väldigt bra flytkraft... så det kändes faktiskt lite som att simma med en inbyggd flytboj under magen. (Eller inbillade jag mig? Är det nån som vet hur det funkar?) Nåja. Det var inte så jag tippade runt i alla fall, så jag får vara nöjd!

Och för tydlighetens skull - bilden är inte från Jakobstads simhall, utan från Savannah, Georgia nån gång i vårt förra liv som jag knappt minns längre...

1 kommentar:

Tesa sa...

Är lite krångligt att simma där mot slutet, men helt klart värt utmaningen (tyckte jag i alla fall). Fast vi stod mest i vattnet, det är liksom ganska grunt i folkhälsans hus terapibasäng.