onsdag 3 februari 2010

Häng

Förkylningskänslan var en förkylning, en riktig en. Både Arvid och jag vaknade varma, hängiga och förkylda imorse - det första han sa var "mamma, tut mun" = "mamma, sjuk mun", vilket jag gissar att snarare betydde sjuk hals... Vi piggnade till mitt på dagen, men nu är vi tillbaka, den ena gnälligare än den andra. Jag försöker febrilt fundera ut hur man kan ta sjukledigt när man är mammaledig och har en lika förkyld 2½-åring att underhålla... Inga goda idéer dyker upp!

3 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Krya på er! Och inte blir det bättre när man är sjuk och har två små sjuka barn heller. :-S Jag säger då det: man borde garanteras frishet som mamma tills det yngsta barnet är minst fem-tio år gammalt. ;-)

Mamma Linda sa...

(Jag menar inte "uh, jag har två barn och har det mycket värre". Nej, jag är frisk och vi mår rätt bra! Menade bara att snart har ni också två, och egentligen är det inte mycket jobbigare att vara sjuk då, men inte enklare heller)

Tesa sa...

Kunde kanske nån mommo/fammo/syster/kompis rycka in? Så du får lite hjälp i eländet.