torsdag 29 oktober 2009

Tittar bara in för att skryta lite.

Ja, du. Idag har jag:

- väckts av yrvaken A. halv sju
- fått oss iväg utan att någon har gröt i ansiktet
- lämnat honom vid fammos och gått på yoga för gravida
- skyndat iväg till första föreläsningen i en kurs jag ska ha fram till jul
- lunchat på jobbet (lyxlunch eftersom jag åt den ensam med ÖT)
- hämtat A. och storhandlat med honom
- suttit tillräckligt länge för att äta ett päron, sen gjort jättelasagne i långpanna (och jag har aldrig förr gjort lasagne helt på egen hand!). Kan tilläggas att Arvid bara såg på Pingu lite i slutet... så jag har gjort som alla präktiga föräldrar (men sällan jag) gör: jag lät honom leka runt fötterna på mig och hjälpa till där det gick.

Nu väntar jag på att maten ska bli färdig, och efter det ska jag ut och gå ut och gå med en vän. Även om mina ben börjar kännas väldigt gravida redan nu... Men det konstiga är att med den energinivå jag haft på sista tiden borde jag ha tyckt att redan en tredjedel av de här sakerna är utmattande. Och det är väl därför jag skriver det här - ren och skär förvåning. Vad är jag hög på idag egentligen?

Inga kommentarer: