lördag 24 oktober 2009

Namntips

Det är inte så lätt att hitta på namn, så all hjälp välkomnas med tacksamhet. Men kanske inte allt behöver tas i allvarligt beaktande... På Svenska namn kan man få fram namnförslag genom att skriva in föräldrarnas namn, då borde man få matchande namn för hela familjen. Använder jag både våra förnamn och mellannamn får vi veta att det skulle passa med en liten Torleif, alternativt Toola (tydligen en feminin form av det skandinaviska namnet Tolir). Tja, jag vet inte jag. Använder jag bara förnamnen föreslår namngeneratorn Ernst och Elma. Lite bättre ändå; Elma är fint, men Ernst... jag gillar inte hemmafixarprogram i tv mycket. Jakten fortsätter!

Vilka förslag får ni?

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Jag satt i väntrummet vid HVC samtidigt som två härliga pojkar i 2-3 års åldern: Artur o Lennart...

Anonym sa...

ja tycker att ni ska få tvillingar å di ska heta Sixten o Blixten! hihi :D

Tesa sa...

ja prova me våra namn o det blev Gisela o Gunno, fy huva!!

Mitt förslag : Elsa o Simon

Hoppas du mår bra föresten!!