onsdag 7 oktober 2009

Sköna arbetsdag

Övernattningen i helgen verkar ha gett mersmak, för svärmor erbjöd sig att ta hand om Arvid hela dagen idag. Perfekt, inte minst för att jag inte haft så mycket tid att jobba på sistone - jag har mest bara hunnit lova mer arbete, men inte göra mer än så åt det... och det är nog ingen klok strategi i längden.

Så nu sitter jag här och jobbar, ensam förutom Tintin som ligger och sover i fåtöljen bredvid. Ibland kan det bara kännas skönt att jobba ostörd...

Dessutom vet jag inte vad jag gjorde med hårfönen igår, men idag ser mitt hår ut som en riktigt illasittande peruk. Då är det tacksamt att jobba ensam hemma - katten klagar inte!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fniss! ja sku vila si en bild åv din peruk, kan du int lägg upp ejn jär på bloggen?! :O :)

MammaMonica sa...

Jo, peruken vill vi se...:-) Låter trevligt med födelsedagspresenten du skrev om nedan. Första gången Erik sover någon annanstans än där jag befinner mig kommer nog att kännas ovan har jag på känn. En milstolpe! Många gratulationer, 30-årsdagen närmar sig! Få se vad den medför...

Mia sa...

Haha, peruken får ni nog vänta förgäves på att se i bloggen! :D

Ja, det känns faktiskt som en milstolpe nu när Arvid bevisligen klarar sig utan oss nattetid också... han blir stor!

Linda T sa...

Snäääälla lägg ut en bild av ditt peruk-hår! Ja katter är tacksamma, de klagar sällan. Förutom om man pratar med dom på nära håll när man just borstat tänderna... ;-)

Alltså galna jag får JULKÄNSLA av din fina bild!

Felicia är förresten snorig, vågar ni ha oss dit imorgon ändå? Övriga friska, och hon springer på som vanligt ändå, bara röd under nosen. Ska diskutera tid med Thomas, men kommer nog gärna åt det tidigare hållet. När vill ni ha dit oss? ;-) När börjar kalaset officiellt för övriga? :-D

Mia sa...

Värst vad peruken väckte intresse! :D Men jag kan göra alla besvikna med att säga att det inte finns någon bild av perukdagen. Och idag är håret platt och relativt otvättat, men har inget som helst underhållningsvärde... :)

Linda, ska skriva ett mejl och svara på din kommentar, du kanske kollar mejlen oftare än mina kommentarer...