fredag 24 juli 2009

Oregerliga unge

Stackars barn. Hans tålamod börjar verkligen vara på upphällningen. Och hans föräldrar bara packar och fixar och ordnar istället för att ta honom till en park eller strand för att rasta honom. (Tack och lov att vi var i Kvevlax igår kväll så fick han leka av sig lite - med andra barn och utomhus.) Inte går det att sova heller när man är så rastlös som han är. Det var bara jag som somnade när det var meningen att han skulle ta sin tupplur... vi försöker igen om en timme eller två...

Men snart bär det av till Arjeplog, och där lär han få femstjärnig underhållning från morgon till kväll eftersom nästan hela min familj kommer med... Ser fram emot att komma bort och andas lite fjälluft! Nu är det bara att fortsätta att packa - för även om vi ska iväg först på söndag blir det Botniacykling för Matias, klassträff för mig och lite Jakobs dagar för oss allihopa imorgon.

Och typiskt nog har jag suttit och skrivit en bokrecension som jag kunde ha skrivit när som helst den senaste månaden och som egentligen inte behöver skrivas nu heller. Varför gör jag så?

1 kommentar:

LindaT sa...

Hoppas ni har det fint på resan! Ja inte är det lätt att vara liten alla gånger. Bra om ert besök här var till nytta såväl som nöje. ;-) Vi hade också skoj, OCH nytta av ert besök! :-D