torsdag 16 augusti 2018

Stream of consciousness

Läsåret 2018-2019, nu är det på gång!

Jag fick pulpeter till mitt nya barack-klassrum ungefär 15 minuter före elevernas ankomst, jag har guidat mina nya, gulliga sjuor till livet på högstadiet och jag har kommit ihåg minst ett dussin saker samtidigt i stort sett hela tiden. Och eleverna som slutat och eleverna som börjat gör det så tydligt att livet går vidare och om jag inte aktar mig kommer jag snart att ålderskrisa. Men samtidigt, tänk att ha det här roliga jobbet som jag har, det står aldrig stilla! Jag har haft spänningshuvudvärk nästan varje dag i över en vecka, men ikväll var jag länge och väl ute i skogen. Världens bästa terapi. Oh, skolan har fått nya rektorer och ny struktur och nytt namn och nya busshållplatser också. Vi har fått ett positivt besked på en projektansökan, vilket är jätteroligt, men också sannolikt kommer att föra med sig inte alldeles lite jobb för yours truly som ska vara koordinator. Och en JÄTTEROLIG men URUSELT tajmad resa, som jag ser fram emot jättemycket samtidigt som just tajmingen gör mig INTE SÅ LITE stressad. Mer om det när jag smält beskedet som kom igår. Och så den där flytten som närmar sig för varje dag som går. Och så har jag ju bokat en resa till bokmässan i Göteborg, även om tajmingen är ännu sämre än Danmarksresan i somras. Det kunde väl inte jag veta när jag bokade? (Eller kunde jag?)

Den som hoppas på bra saker får ibland ALLT på samma gång.

Har i flera dagar tänkt ta en peppad skolstartsselfie, men har varken hunnit eller kommit ihåg det. Kanske det får räcka med att vi har rekordtidig skolfotografering idag/imorgon. Varsågod, nu blev det istället en väldigt rörig stream of consciousness med alldeles för mycket versaler. Det är så det ser ut i min hjärna just nu. Alldeles för många versaler. Men det är bra. Jag är peppad.

Inga kommentarer: