torsdag 31 maj 2018

Hair


Jag vet att det börjar vara extremt uttjatat, men jag bara måste... Det är MYCKET nu. Mycket! Ikväll var jag till frissan, på femte försöket. Jag är faktiskt allvarlig; jag har haft fem olika tider vid två olika frissor och först idag, nästan en månad efter den första tiden blev jag klippt. Det säger något om de senaste veckorna!

Jag ska väl medge att jag egentligen tyckte att mitt hår var ganska snyggt som det var, kändes lite surfer boho sådär. Långt och rufsigt, liksom. Tyvärr också så risigt att det började bli rentav smärtsamt att borsta igenom det, så nu måste jag faktiskt säga att jag känner mig ganska fräsch. Och lätt! Och välvårdad!

När jag ser på fotot känner jag mig också ganska skållad av solen. Bilden ljuger - fullt sådär röd är jag inte - men jag har faktiskt lyckats vara ute ganska mycket de senaste dagarna trots fullspäckat program. I eftermiddags hängde jag till exempel på stranden med mina nior som snart (!) kommer att gå vidare med sina liv. Det var helt klart en av mina bästa lektioner med dem, även om jag hade sand mellan tänderna efteråt.

Dessutom testade jag, tillsammans med mina kolleger, golf igår, och det vet man ju hur knaprigt brunbrända golfare är i skinnet. Golf var faktiskt jätteroligt, roligare än jag hade förväntat mig! Alla osynliga regler på golfbanan är fascinerande, men jag känner mig kanske lite för boho för att klä mig i pikétröja (äger nog ingen). Men själva spelet förstår jag helt klart tjusningen med! Faktiskt så pass att jag anmälde mig till en lärargolfdag nästa vecka... något green card lär det inte bli, men att smyggolfa lite när tillfälle ges kan jag helt klart tänka mig!

Inga kommentarer: