tisdag 7 juni 2016

Maj blev juni...

...och det blev sommarlov! Ännu känner jag det ingenstans, men förr eller senare kanske det går upp för mig? Om inte förr, så kanske nästa vecka när Matias och jag åker nästan på tumis (tremis - Josef får hänga med) till Bremen i några dagar. Det ser vi fram emot!
Annars är det mer eller mindre kaos här, och det lär ta en tid innan vi får in fungerande sommarlovsrutiner. Just nu är vi vuxna i familjen övertrötta och inte riktigt till vår fördel efter ett par intensiva veckor när vi avslutat läsåret, bollat med vårfester, extraprogram och intensivt hemmaliv. Den här veckan hade jag tänkt åka till jobbet och röja upp efter läsåret en eller två dagar, men vet inte riktigt när det ska hinnas med(!). Vårt hem är i kaos - inte minst för att vi råkar ha en vardagsrumsrenovering på hälft, men verkligen inte bara därför. I helgen firade vi svärfar som blev 70 år och fortsätter att fira honom nästa helg. Vi hade Sverigebesök som vi hann umgås löjligt lite med; helgen gick mest ut på att äta, natta barn och ställa till med kalas. Tur att de kommer igen i juli, då ska vi satsa på att få lata oss tillsammans lite mer!

Sånt på gång här. Det jag egentligen vill är att 1) ligga och läsa samt 2) sandpappra och måla alla möbler jag kommer åt, men det lär få vänta lite. Så småningom har vi våra vardagar i balans igen. Kanske? 

(Jag har i alla fall hunnit med min skolavslutningstradition sedan ett par år tillbaka - köra till Sunds för att köpa den maffigaste hängampeln jag hittar! Det är åtminstone precis som det ska.)

Inga kommentarer: