tisdag 24 november 2015

Allt det där vita


Äntligen! Snö! Ursäkta, alla som hatar snö i skorna (det gör jag också), men vinterhalvåret i Finland skulle verkligen vara helt meningslöst utan det där vackra vita som förvandlar landskapet från blötgråtrist till andlöst vackert. Att barnen för en gångs skull faktiskt vill vara ute i timtal är också välkommen omväxling.


Det blev skidpremiär för den här säsongen för A&E. Av någon anledning låg de mest i snön med skidorna i vädret, men det verkade vara minst lika roligt som att faktiskt ta sig framåt. Alla väderleksrapporter verkar vara överens om att det blir plusgrader och smältväder nu, men... de kan ju ha fel..?


2 kommentarer:

Sara sa...

Jag gillar inte snö, men håller ju nog med om att det piggar upp väldigt mycket och hela världen blir så mycket finare :) så några pluspoäng får den ju nog även från mig...

Mia sa...

Jag har iofs kommit på att snön gör det betydligt mer krävande att vara rastvakt på högstadiet... :D Fördelar och nackdelar förstås, men jag blir så glad av det vackra att det ändå överväger! Så länge det inte slaskar!