onsdag 18 mars 2015

Jag och min unge i Vasa

De här dagarna i Vasa med bara Josef som sällskap, de känns verkligen som semester. Jag trivdes så bra med att bo i Vasa back in the days och tycker om att fortfarande ha en fot (eller snarare en stortå) kvar i Vasa fast det är 5½ (!) år sedan vi flyttade.


(Hjälp. Måste stanna upp och ta in det där en stund. Fem och ett halvt år sedan vi flyttade därifrån?!? Vi har i och för sig hunnit bo i två bostäder och utöka familjen med två barn och en katt sedan den flytten... men livet. Livet! Det går fort.)


Vilken dag det var igår. Solen sken, och jag och min unge hann med redaktionsrådsmöte, lyckad fyndrunda på Brändö loppis, trevligt spontanbesök på mitt gamla jobb, promenad längs med vattnet ut mot Smulterö och en alldeles lagom koncis butiksrunda i centrum. Och som avslutning bjöd jag som vanligt in mig på kvällsmat i ett mycket hemtrevligt kök i Dragnäsbäck. Jag tror jag skrev samma sak om vår Vasadag i januari, men det stämmer igen - sådana här dagar vill jag ha många av i mitt liv.


(Hittade en ny, ganska kaxig staty nedanför Vaasan ylioppilastalo.)

Inga kommentarer: