lördag 1 februari 2014

Otakt

Den här lördagen har jag varit i otakt med. Först fick jag nästan ingenting gjort dagtid, och när barnen hade somnat - prime time för te och film och lördagsmyskväll i soffan - lyckade jag äntligen ta mig i kragen, söka reda på rätt dokument i datorn och börja på med den där jobbgrejen jag strängt hade sagt åt mig själv att absolut få undan idag. Så här har jag suttit nu då med mitt lördagsnöje. Men nu får det räcka!

Vi åt åtminstone gott ikväll, testade äntligen avokadopastan som jag har läst om på flera bloggar för en evighet sen. Den var god! Här är receptet. Men vi tyckte det blev lite för salt och lite för blött med pastavattnet, så det tänker vi strunta i nästa gång. Ja, vi och vi förresten. Barnen åt två gafflar på var under teatraliska utrop och grimaser, och sen fick de äta sig mätta på makaroner som blivit över. Argh, de är så fördomsfulla mot allt de inte ätit förr! Åtminstone storebror, och det vet ju alla - om storebror inte vill ha nåt med avokado i, så inte äter lillebror heller. Strunt samma vad han egentligen skulle ha tyckt... Jaja. Trägen vinner. Serverar vi avokadopasta tio, femton gånger kanske det börjar funka... *suck*

Inga kommentarer: