torsdag 28 februari 2013

Vasa igår

Fulvinter i Vasa

Finvinter i Vasa

Detta kan vara den tristaste vintern under mina barns livstid. Grått, blött och mulet? Vad hände med gnistrande, krispigt, vitt och soligt? Tydligen so last year. När solen kommer fram, som den faktiskt gjorde en stund på eftermiddagen, vet vi knappast vad det är fråga om längre. (Föreställ er hur förvirrade vi kommer att vara i Spanien i april!) Jag ber om ursäkt för den översta bilden, jag vet att den är deprimerande. Så fult att man bara kan skratta åt den. (Gråt inte åt den, snälla.)

Men livet kan vara bra ändå. Till finvintern räknar jag de snygga och bekväma skorna jag hittade på rea, hur lyckligt mina barn strålade när de fick välja varsin saftburk - och inte minst, våra fina vänner som vi hälsade på på kvällen. Dessutom var det en vackert dramatisk fullmåne som följde oss när vi körde hem.

Inga kommentarer: