söndag 3 februari 2013

På tal om älvor


En helt annan älva än den i föregående inlägg - Disney's Tingeling. Jag måste erkänna att jag har haft rätt så grava fördomar mot den här näpna lilla Disneyälvan, men häromveckan fick ändå "Tingeling och älvornas hemlighet" följa med hem från bibliotekets DVD-hylla. Och vad hände? Mina barn älskar den! Och faktiskt, jag gillar den också.* Även om jag är skeptisk mot småkvinnornas timglasform så måste jag medge att Tingeling är en riktigt företagsam och föredömlig älva, som gillar motorer och allt.Och så är det uppfriskande att alla de kvinnliga älvorna har personligheter och inte smälter ihop till en rosa massa.

En lite förvånad tumme upp till Tingeling alltså.
 (Garderar mig: klart att det finns saker att kritisera. Men den här gången tänkte jag koncentrera mig på att jag blev positivt överraskad!)


* Det är skönt med en film som är lagom spännande - för varken ingen av dem gillar för spännande filmer, jag fick till och med stoppa Lady och Lufsen II i fredags för att det blev för spännande när hundvalpen var ute ensam på natten. Istället vill de se Tingeling, förstås. Mig gör det inget, tids nog lär de nog vilja se mer skrämmande filmer...

Inga kommentarer: