torsdag 30 augusti 2012

Goda föresatser

Så här sitter jag, ensam hemma med barnen i goda dagvårdarhänder. Här har jag det lugnt och skönt - och det enda som stör friden är att jag inte är ledig ensam hemma. Istället har jag en massiv engelskakurs som jag hoppas få någon rätsida på idag, samtidigt som jag knappt fått upp ögonen helt fast det är två timmar sedan jag steg upp. Men nu! Nu är det dags för goda föresatser. Nu ska här jobbas och nu ska här tänkas. Nu ska här planeras och struktureras så det står härliga till.

Och när jag behöver en paus ska jag minsann starta en tvättmaskin eller plocka lite duplo. Inte slösurfa. Inte slösurfa.  Inte slösurfa det minsta.

Update: Nu var det nära att jag stack iväg på ett plötsligt vikariat, men jag var fokuserad. Jag svarade att jag nog måste arbeta med engelskan idag. Så nu måste jag verkligen!

Inga kommentarer: