torsdag 31 december 2009

Några timmar kvar av 2009!

De första smällarna och raketerna har börjat höras till och med i vår lugna avkrok av Sandsund. Själv sitter jag och funderar på om det kanske skulle vara värt besväret med en snabbstädning á 15 minuter för att skapa lite nyårsstämning. Arvid överlämnas som bäst till sina farföräldrar där han ska vaka in nyåret (och jo, det är väldigt sannolikt att han faktiskt vakar in nyåret). Själva planerar vi att se film. Tända en fackla eller två. Äta något gott. Inte utsätta oss för nattningskampen med någon motvillig liten kvällsuggla. Rätt bra avslutning på året, tycker jag. Men kanske jag målar naglarna i guld ändå. För det ska man ju på nyårsafton.

Bilden är från början av januari - det har hänt mycket med vår unge sen det! Först och främst skulle ingen komma på att kalla honom baby längre, utan istället är han en liten pojke som kan nästan allting... Kanske jag kommer mig för att göra en "året i bilder" eller sammanfatta 2009 på något annat sätt - men tills dess, gott nytt år!

2 kommentarer: