söndag 3 januari 2010

Konspirationsteori

Jag börjar tro att hela min kropp har gått med i en sammansvärjning mot mina kvällsvanor. Visserligen vet jag mycket väl att jag borde gå och lägga mig tidigt på kvällarna, för jag behöver sömnen. Men samtidigt är det ju så mysigt och trevligt och skönt att sitta uppe och se på tv... Men. De senaste kvällarna har jag haft så ont i ryggen på kvällarna att det ändå inte är skönt att sitta uppe. Egentligen skulle det vara skönast att lägga sig raklång redan nu, före nio. Och egentligen är det väl det som skulle vara bäst för hela mig. Så den fick kanske som den ville, kroppen, även om den måste ta till fula knep...

Annars har våra vänner från Uppsala precis kört iväg (efter intensivt hejhejande från Arvids sida...) och det betyder att julvisiterna av och hos släkt och vänner småningom börjar ta slut... Visserligen ska det bli skönt med vardag (så man kanske hinner bli hungrig mellan måltiderna ibland), men nog har det varit fantastiskt roligt att träffa så många som man träffar så sällan i vanliga fall! Nu börjar det bli dags att träffa de försummade vänner som bor på närmare håll...

Inga kommentarer: