lördag 22 augusti 2009

Sommaren är lång

Vi har varit lite tröga i starten i nya radhuset. Flyttlådorna ligger i vägen vart man än vänder sig, och jag har varit väldigt dålig på att höra av mig till folk som bor här i trakten. Och idag är första gången vi överhuvudtaget är till Purmo, trots att det kliat i mina bärfingrar ett bra tag. (Jag skyller allt på Humlefestivalen... men snart funkar det nog inte längre, tyvärr.) Men idag är vi på Mellansjöbacken, idag har jag plockat svarta vinbär så det står härliga till och idag har det dessutom varit sommar! Härligt, härligt.

En annan sak vi varit tröga med är att gå till lekparken (med parktanter) med Arvid. Men tydligen har trögheten börjat lossna nu, för igår kom vi oss äntligen dit. Fantastiskt. Arvid stortrivdes där (också) och jag insåg att det faktiskt inte tar längre att köra dit än det tog att gå med Arvid till lekparken i Vasa. Men det är den eländiga bilen som jag verkar ha blivit beroende av... gillar inte. Men får väl så lov att vänja mig om jag inte vill nöja mig med Sandsunds serviceutbud som består av två postlådor och en bageributik...

Inga kommentarer: