måndag 24 augusti 2009

Hålla balansen

Åhå! Lämnade Arvid vid lekparken i förmiddags och hann gå till min förra (eller snarare förrförrförra) arbetsplats och språkgranska två timmar. Det var jätteroligt och jag hade gärna stannat längre, men när jag kom hem igen märkte jag till min förvåning att jag tyckte det var riktigt trevligt att tvätta kläder och bygga duplo. Tänk vad lite ostörd jobbtid kan göra! Knappt hann jag tänka tanken, så fick jag jobb några dagar till - ska vikariera en speciallärare, kanske resten av veckan. Kul! Sen återstår det att se vad jag kan om specialläreri... Men nu är det dags för pusslande igen, eftersom vi inte skaffat någon dagisplats (förstås - jag har ju faktiskt inget jobb). Fantastiska era för några år sen när man kunde bestämma själv över sin tid! Hoppa på ett jobb när det passade en. Sätta sig och studera/jobba när andan föll på. Ojoj.

2 kommentarer:

MammaMonica sa...

Hej Mia! Hittade din blogg av en slump via något som hade att göra med proppkalaset! Känner igen det du skrev, det är inte bara att flyga och flänga när man har barn... Får jag länka?

MammaMonica sa...

Jotack, trevligt om du vill länka!