tisdag 11 augusti 2009

Mitt i naturen

Kanske vi flyttat närmare naturen än jag trodde, för vi hade ett litet naturdrama här tidigare idag. Satt vid matbordet och hade nästan ätit klart när det dunsade till (som ett hårt kast med tennisboll). Det var en fågel som flugit in i fönstret med full fart - en hackspett! Den låg en stund på gräsmattan och försökte kvickna till, men den verkade ändå ganska okej, lyfte på huvudet och såg sig om flera gånger, så jag lät den ligga. En stund senare var den borta, och jag kan bara hoppas att den tagit sig därifrån med egna krafter och inte med hjälp av grannens katt!

Och hurra, nu dundrar regnet ner och det åskar lite. Mysigt! Och exakt vad som behövdes för att jag äntligen skulle vakna till efter min alldeles för sköna eftermiddagstupplur tillsammans med Arvid...

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Låter mysigt! Och en HACKESPETT dessutom! :-O Regn o dunder är ganska mysigt det med. :-)

Mia sa...

Ja, jag trodde ju knappt det var sant när jag såg det var en hackspett. :)