måndag 1 december 2008

Bra jobb och...

När jobb är som bäst ska man njuta av att jobba. Man ska bli uppfylld av energi och inspiration och känna sig kompetent, kunnig och ivrig att fortsätta - för själva jobbets skull, inte för lönen. Jobbet jag håller på med just nu (vid sidan om grötkokandet och läsandet av tummade leksakskataloger) uppfyller inte så många av de där kriterierna. Kompetent känner jag mig visserligen, men det är inte så stor tröst när det får mig att känna mig passiv, avtrubbad och uttråkad. Och så måste jag hela tiden påminna mig om att jag ju åtminstone får betalt. Och att det ju är så praktiskt.

Men nu har jag inte mycket kvar på hög. Och oftast är det bättre än nu, men för tillfället är mitt mått rågat. Roligt blir det kanske igen efter att jag pausat lite.

Inga kommentarer: